تفاوت بین تنظیم زاویه لاستیک خودرو و تنظیم زاویه کمبر
- ۸ آبان ۱۴۰۴
- 0 نظر
- admin
مردم اغلب بین چرخش لاستیک خودرو و تنظیم آن اشتباه میکنند. ایده بالانس چرخ از همان ابتدا برای آنها مبهم است. وقتی درک درستی از این موضوع نداشته باشید، ممکن است آسیب شدیدی به وسیله نقلیه شما وارد شود. این مقاله تفاوت اساسی بین این دو را روشن میکند.
تفاوت بین چرخش لاستیک و تنظیم آن
یکی از مشکلاتی که هر خودرویی با آن مواجه است، ساییدگی لاستیک است. خودرو از لاستیکهای گرد برای انتقال نیرو از موتور به جاده استفاده میکند که امکان حرکت خودرو را فراهم میکند.
علاوه بر این، چرخ نقش اساسی و مهمی در جهتگیری دارد. بنابراین نگهداری لاستیک خودرو ضروری است. این مقاله به شما کمک میکند تا نگاهی سریع به تفاوت بین چرخش لاستیک خودرو و تنظیم آن داشته باشید.

چرخش لاستیک خودرو
چرخش لاستیک فرآیند تعویض موقعیت آنها، مثلاً لاستیک عقب به جلو یا برعکس است. الگوهای چرخش لاستیک زیادی وجود دارد که میتوانیم برای مدلهای مختلف خودرو اعمال کنیم. این الگوها بر اساس نوع لاستیک شما – جهتدار یا غیرجهتدار بودن، موتور خودروی شما – چرخ جلو، چرخ عقب یا چهار چرخ محرک هستند.
دلیل اینکه ما مجبور به تعویض موقعیت تایرها هستیم، سایش ناهموار است. به عنوان مثال، خودرویی که موتور آن در جلو قرار دارد، باعث ایجاد فشار متفاوت بین چرخهای جلو و عقب میشود. در دراز مدت، تایرهای جلو سریعتر از تایرهای عقب فرسوده میشوند. در نتیجه، ماشین ما نمیتواند در هنگام رانندگی بهترین عملکرد را داشته باشد. خب، این چرخش تایر است، در مورد تنظیم چرخ چطور؟ به سراغ تمایز تنظیم چرخ در مقابل چرخش تایر میرویم.
تنظیم چرخ خودرو
در طرف دیگر بخش بالانس چرخ، تنظیم چرخ نحوه قرارگیری چرخها با فرمان را تعیین میکند. این تفاوت اساسی بین چرخش تایر در مقابل تنظیم است. میتوانیم اهمیت آن را زمانی درک کنیم که یک خودرو به جای حرکت مستقیم، از راست به چپ و برعکس تغییر خط میدهد. سه دلیل اصلی که باعث سایش نامنظم تایرها میشود، زاویه نادرست کمبر، تو و کستر است. شما باید هنگام رانندگی تنظیم مناسب را حفظ کنید، در غیر این صورت، به ماشین شما آسیب میرساند و منجر به تعویض زودهنگام چرخ میشود.
تفاوت
شاید بزرگترین تفاوت چرخش لاستیک در مقابل تنظیم این باشد که چرخش لاستیک باید پس از یک زمان مشخص انجام شود. توصیه رایج حدود 10 تا 20 هزار کیلو متر است.
زمان دقیق به سازنده لاستیک و خودرو بستگی دارد. برخی از تولیدکنندگان، حتی نیازی به چرخش لاستیکها ندارند زیرا طراحی خاصی برای خودرو انجام میدهند که اندازه لاستیک بین جلو و عقب متفاوت است.
تنظیم چرخ ضروری نیست مگر اینکه خودروی شما تمام یا برخی از علائم هشدار دهنده خارج از تنظیم بودن را نشان دهد. تفاوت عمده دیگر این است که عدم چرخش آسیب زیادی به خودروی شما وارد نمیکند، زیرا این اتفاق زمانی میافتد که تنظیم چرخ مناسب نباشد.
درحال دریافت محصولات منتخب...
