تفاوت بین تنظیم زاویه لاستیک خودرو و تنظیم زاویه کمبر و طبق فرمان

تفاوت بین تنظیم زاویه لاستیک خودرو و تنظیم زاویه کمبر

  • ۸ آبان ۱۴۰۴
  • 0 نظر
  • admin
5/5 - (1 امتیاز)

مردم اغلب بین چرخش لاستیک خودرو و تنظیم آن اشتباه می‌کنند. ایده بالانس چرخ از همان ابتدا برای آنها مبهم است. وقتی درک درستی از این موضوع نداشته باشید، ممکن است آسیب شدیدی به وسیله نقلیه شما وارد شود. این مقاله تفاوت اساسی بین این دو را روشن می‌کند.

تفاوت بین چرخش لاستیک و تنظیم آن

یکی از مشکلاتی که هر خودرویی با آن مواجه است، ساییدگی لاستیک است. خودرو از لاستیک‌های گرد برای انتقال نیرو از موتور به جاده استفاده می‌کند که امکان حرکت خودرو را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، چرخ نقش اساسی و مهمی در جهت‌گیری دارد. بنابراین نگهداری لاستیک خودرو ضروری است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا نگاهی سریع به تفاوت بین چرخش لاستیک خودرو و تنظیم آن داشته باشید.

چرخش لاستیک خودرو

چرخش لاستیک فرآیند تعویض موقعیت آنها، مثلاً لاستیک عقب به جلو یا برعکس است. الگوهای چرخش لاستیک زیادی وجود دارد که می‌توانیم برای مدل‌های مختلف خودرو اعمال کنیم. این الگوها بر اساس نوع لاستیک شما – جهت‌دار یا غیرجهت‌دار بودن، موتور خودروی شما – چرخ جلو، چرخ عقب یا چهار چرخ محرک هستند.

دلیل اینکه ما مجبور به تعویض موقعیت تایرها هستیم، سایش ناهموار است. به عنوان مثال، خودرویی که موتور آن در جلو قرار دارد، باعث ایجاد فشار متفاوت بین چرخ‌های جلو و عقب می‌شود. در دراز مدت، تایرهای جلو سریع‌تر از تایرهای عقب فرسوده می‌شوند. در نتیجه، ماشین ما نمی‌تواند در هنگام رانندگی بهترین عملکرد را داشته باشد. خب، این چرخش تایر است، در مورد تنظیم چرخ چطور؟ به سراغ تمایز تنظیم چرخ در مقابل چرخش تایر می‌رویم.

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود
:پیشنهاد

تنظیم چرخ خودرو

در طرف دیگر بخش بالانس چرخ، تنظیم چرخ نحوه قرارگیری چرخ‌ها با فرمان را تعیین می‌کند. این تفاوت اساسی بین چرخش تایر در مقابل تنظیم است. می‌توانیم اهمیت آن را زمانی درک کنیم که یک خودرو به جای حرکت مستقیم، از راست به چپ و برعکس تغییر خط می‌دهد. سه دلیل اصلی که باعث سایش نامنظم تایرها می‌شود، زاویه نادرست کمبر، تو و کستر است. شما باید هنگام رانندگی تنظیم مناسب را حفظ کنید، در غیر این صورت، به ماشین شما آسیب می‌رساند و منجر به تعویض زودهنگام چرخ می‌شود.

تفاوت

شاید بزرگترین تفاوت چرخش لاستیک در مقابل تنظیم این باشد که چرخش لاستیک باید پس از یک زمان مشخص انجام شود. توصیه رایج حدود 10 تا 20 هزار کیلو متر است.

زمان دقیق به سازنده لاستیک و خودرو بستگی دارد. برخی از تولیدکنندگان، حتی نیازی به چرخش لاستیک‌ها ندارند زیرا طراحی خاصی برای خودرو انجام می‌دهند که اندازه لاستیک بین جلو و عقب متفاوت است.

تنظیم چرخ ضروری نیست مگر اینکه خودروی شما تمام یا برخی از علائم هشدار دهنده خارج از تنظیم بودن را نشان دهد. تفاوت عمده دیگر این است که عدم چرخش آسیب زیادی به خودروی شما وارد نمی‌کند، زیرا این اتفاق زمانی می‌افتد که تنظیم چرخ مناسب نباشد.

۹ عادت بد رانندگی که به ماشین شما آسیب می‌رساند
:پیشنهاد

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط

۴ روش بهبود رانندگی با چراغ‌های جلوی HID در خودروها

در سال‌های اخیر، چراغ‌های جلو HID برای خودروها در بین علاقه‌مندان به خودرو سر و صدایی به پا کرده‌اند. اگرچه […]

نمودار تبدیل اندازه تایر: دست کم گرفتن اندازه صحیح تایر

ماشین شما به نگهداری منظم لاستیک نیاز دارد و گاهی اوقات مجبورید لاستیک‌های قدیمی را با لاستیک‌های جدید جایگزین کنید. […]

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

به روز رسانی شد. این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در […]

تعویض روغن موتور بر اساس مسافت یا زمان، چه چیزی مهمتر است؟

به روز رسانی شد. ✔ شما باید روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید یا توصیه دیگری برای تعویض […]

چگونگی تخلیه هوای رادیاتور: 4 روش آسان برای تخلیه سیستم رادیاتور

به روز رسانی شد. اگر تا به حال یک رادیاتور نشتی را تعمیر کرده اید، ممکن است از فرایند تخلیه […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

به روز رسانی شد. امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار […]

ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

به روز رسانی شد. ✍ترموستات بخش کوچک اما مهمی از سیستم خنک کننده خودرو شما است. اگر از کار بیفتد، […]

نشانه های خراب شدن سوپاپ برقی گیربکس و نحوه تعویض آن

به روز رسانی شد. سوپاپ برقی یک قطعه انتقال است که فشار سیال را کنترل می کند. به عبارت ساده، […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه