4 نوع مختلف آسیب خودرو و نحوه تعمیر آنها
- 1 خرداد 1402
- 0 نظر
- admin
این برای بهترین ما اتفاق افتاده است. شما در حال رانندگی در مسیر خانه خود هستید که ناگهان صدای تپ تپ را روی ماشین خود می شنوید. وقتی جلو می روید و خودتان آسیب را می بینید، ناراحت میشوید. فرورفتگی، خراش، خراش – مهم نیست که چه چیزی باشد، برای کیف پول یا شرکت بیمه شما خبر خوبی نیست. اما نگران نباشید! راههایی برای ترمیم این آسیبها وجود دارد تا در درازمدت هزینه کمتری نسبت به زمانی که آنها را نادیده بگیرید و رها کنید بدون درمان باقی بمانند، دارد!
تعمیر خراش
تعمیر خراش معمولاً یک کار سریع و آسان است، اما زنگ زدگی ناشی از تصادف می تواند تا ده سال یا بیشتر طول بکشد تا به حالت اولیه خود بازگردد. به همین دلیل، همیشه باید با یک وکیل در تماس باشید، باید بدانید که وکلای تصادفات رانندگی به صورت غیرضروری کار می کنند. اگر احتمال اینکه وسیله نقلیه شما در جریان دادرسی درگیر شود، آنها می توانند به شما کمک کنند. اگر برای خودتان نیست، حداقل این کار را برای کیف پول خود انجام دهید!
اگر خراش بسیار عمیق است، ممکن است لازم باشد ماشین خود را به یک تعمیرگاه حرفه ای ببرید. با این حال، اگر خیلی بد به نظر نمیرسد (یعنی شیار یا لبههای ناهمواری وجود ندارد)، سپس در مورد نحوه رفع خراشها با استفاده از رنگ لمسی در خانه بخوانید! اولین گام در ترمیم هر نوع آسیب، تمیز کردن تمام کثیفی ها و گرد و غباری است که در اطراف خود خراش انباشته شده است. از یک مسواک قدیمی آغشته به آب صابون ملایم استفاده کنید تا ذرات سستی را که می تواند در چسبندگی رنگ تداخل ایجاد کند، از بین ببرید. پس از این کار آماده سازی اولیه، یک کاسه کوچک را با آب گرم و صابون پر کنید و از مقداری سواب پنبه ای استفاده کنید تا بدون ایجاد آسیب بیشتر، ناحیه آسیب دیده را به خوبی تمیز کنید.
ترمیم دندانه
ترمیم دندانه معمولاً فرآیندی بسیار پیچیده تر از ترمیم خراش است. این به این دلیل است که فلز زیر آن ناحیه آسیب دیده تاب خورده و منحرف شده است، که می تواند علاوه بر موارد زیبایی ناخوشایند، باعث مشکلات یکپارچگی ساختاری نیز شود!
اگرچه همیشه لازم نیست که تک تک ایرادهای خودروی شما تعمیر شوند، اما اگر چندین فرورفتگی و خراش بسیار قابل توجه در یک مجاورت کلی وجود دارد (که معمولاً حداقل از سه زاویه قابل مشاهده است) باید از آنها مراقبت کنید. در اسرع وقت. در غیر این صورت ممکن است به مرور زمان دائمی شوند! در حالی که برخی از لکهای کوچک یا کم عمق را میتوان به جای پرکردن دوباره با رنگ از بین برد، خراشهای عمیقتر به طور کلی به رویکرد متفاوتی نیاز دارند. دو تکنیک اصلی در ترمیم فرورفتگی وجود دارد: بیرون زدن چینها با استفاده از ابزارهای ویژه و صاف کردن لبههای ناهموار با استفاده از لعاب یا پرکننده مخصوص.
ترمیم دندان بدون رنگ (PDR)
تعمیر دندان بدون رنگ (PDR) احتمالاً شناخته شده ترین نوع تعمیر بدنه خودرو است و دلیل خوبی هم دارد! این فرآیند معمولاً شامل ابزارهای بسیار ظریفی است که در شکاف های کوچک قرار می گیرند تا به تدریج دوباره آنها را به عقب برانند. علاوه بر این، این سیستم پیشرفته معمولاً در جایی که قبلاً یک فرورفتگی یا خراش روی ماشین شما وجود داشت، هیچ علامت قابل مشاهده ای از خود باقی نمی گذارد!
هنگامی که به درستی توسط یک تکنسین با تجربه انجام شود استفاده از pdrمی تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد. با این حال، این تنها باید به عنوان آخرین راه حل انجام شود، زیرا بسیاری از شرکت های بیمه از پوشش هزینه های مربوط به برداشتن فرورفتگی بدون رنگ به دلیل درجه سختی بالای آن همراه با نرخ بسیار پایین موفقیت در مقایسه با انواع دیگر تعمیرات، خودداری می کنند. حتی بدتر از آن، برخی از «فروشگاههای بدنسازی» که ادعا میکنند PDR را انجام میدهند، ممکن است از آن به عنوان راهی برای دریافت پول بیشتر برای همان کار سنتی استفاده کنند! برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که همیشه یک تکنسین باتجربه با سالها آموزش در کنار شماست و قبل از اینکه اجازه دهید آنها در نزدیکی رنگ ماشین شما باشند.
تعمیر شیشه اتومبیل
خوشبختانه راه بسیار آسان تری برای تعمیر شیشه های شکسته ماشین نسبت به تعویض کامل آنها وجود دارد. این تکنیک شامل تزریق رزین به داخل شکاف است که تا زمانی که به خوبی جدید شود، دوباره سفت می شود! این فرآیند معمولاً چندین ساعت طول میکشد، بنابراین آماده باشید که یا وسیله نقلیه خود را اول صبح تحویل بگیرید یا یک شب آن را در مغازه بگذارید.
اگر به دلیل کمبود بودجه نمی توانید فوراً پنجره خود را تعمیر کنید، سعی کنید از گاراژها و بدنه فروشی های محلی بپرسید که آیا قطعات یدکی در اطراف وجود دارد یا خیر. اگرچه بیشتر شیشههای پنجره از تولیدکنندگان متخصصی تهیه میشوند که فقط محصولات خود را مستقیماً میفروشند، برخی ممکن است قطعات قدیمی را پس از جایگزینی با شیشههای جدیدتر هر چند سال یکبار بیرون بیاورند زیرا قرار است در برابر شکستگی تضمین شده باشند.
ماشین خود را به یک حرفه ای ببرید
اگر هزینه تعمیر فرورفتگی ها، خراش ها و چروک ها به سادگی برای شما ارزش ندارد، می توانید به جای آن، ماشین خود را به یک بدنه فروشی معتبر بیاورید. فقط مطمئن شوید که ابتدا تکالیف خود را انجام دهید تا توسط یکی از آن «متخصصان تعمیرات» مبهم که خیلی مشتاق هستند پول شما را بگیرند و شما را بدون ماشین سرگردان کنند، گرفتار نشوید!
از همان ابتدا، مهم این است که بپرسید که آیا آنها دندانهها را بدون رنگ پاک میکنند یا خیر، زیرا این تنها راه صحیح برای مقابله با هر نوع آسیب عمیق است. اگر همه چیز شکست خورد، از آنها بخواهید موافقت نامه مجوز خود را از یک بیمه گر بزرگ مانند AAA یا Geico به شما نشان دهند که در صورت بروز مشکل در هنگام تعمیر بعداً، رسماً از شما محافظت می کند.
جلوگیری از افتادگی و خراشیدگی
از آنجایی که از نظر فیزیکی غیرممکن است که به طور کامل از فرورفتگی و خراش روی ماشین خود جلوگیری کنید، تنها گزینه دیگری که دارید این است که سعی کنید به طور کلی از آنها جلوگیری کنید. به هر حال، حتی بهترین هیکلی که در شهر خرید می کند، نمی تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد اگر مرتباً یکی پس از دیگری ظاهر شوند! در حالی که امروزه شیشههای جلوی آفتابگیر در اکثر خودروهای جدید یک مشکل استاندارد هستند، راههای زیادی برای محافظت از رنگ شما در برابر آسیب وجود دارد، از جمله استفاده از واکسهای مخصوص یا درزگیرهای شفاف در طول زمان.
استفاده از روکش داشبورد که نور مستقیم خورشید را از گرم کردن دریچه های شما جلوگیری می کند، می تواند به کاهش نوسانات دمای داخلی که می تواند باعث ایجاد ترک در قطعات پلاستیکی در سراسر داشبورد شما شود، کمک کند. البته به یاد داشته باشید که اجتناب از خراش های جزئی به هر قیمتی به سادگی واقع بینانه نیست زیرا همیشه رانندگان دیگری در جاده وجود دارند که به نظر می رسد مالک آن هستند.