✍ چگونه در ماشین دنده دستی ، بتوانیم سریعتر و بهتر شتاب بگیریم؟

چگونه در ماشین دستی سریعتر شتاب بگیریم؟

  • 9 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

☜ گیربکس خودرو نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. دارای دنده های مختلفی برای انجام کارهای افزایش و کاهش سرعت می باشد. گیربکس دستی قدرت بیشتری را به رانندگان می دهد زیرا آنها مسئول انتخاب دنده ها و زمان فشار دادن یا رها کردن پدال کلاچ هستند. روال عادی رانندگی، روشن کردن موتور و سپس افزایش تدریجی سرعت است. اما چگونه می توان در ماشین دستی سریعتر شتاب گرفت؟ آیا حتی امکان شتاب سریع در شیفت چوب وجود دارد؟ بیایید بررسی کنیم.

چگونه در شرایط عادی رانندگی کنیم؟

موتور در خودروهای دستی در دور موتور 700 دور در دقیقه کار می کند. برای شروع رانندگی، باید پدال کلاچ را با قدرت فشار دهید، دنده اول را درگیر کرده و دورها را در حدود 2000 دور در دقیقه افزایش دهید. سپس، باید با جدا کردن آهسته کلاچ، دور در دقیقه را کاهش دهید. در حالی که هنوز فشار روی کلاچ را آزاد می کنید، پدال گاز را فشار دهید. وقتی پدال را به طور کامل فشار می دهید، می توانید هر چقدر که می خواهید شتاب بگیرید.

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی
:پیشنهاد

چگونه در ماشین دستی سریعتر شتاب بگیریم؟

شما این کار را به روشی که ماشین را در شرایط عادی روشن می کنید اما به روشی کمی متفاوت انجام خواهید داد. کلاچ را نگه دارید، دنده را به حالت اول ببرید و دور موتور را در حدود 2000 تا 4000 دور در دقیقه بچرخانید. تفاوت این است که در این مرحله ناگهان کلاچ را جدا می‌کنید، نه به آرامی، و پدال گاز را فشار می‌دهید.

هرچه دور در دقیقه بیشتر باشد، موتور قدرت بیشتری میگیرد و می توانید کلاچ را سریعتر آزاد کنید. شما باید تا 6000 بچرخید (با توجه به اینکه ماشین و موتور شما اجازه می دهد) تا حتی سریعتر شتاب بگیرید.

هنگامی که وسیله نقلیه را به حرکت درآورید، بقیه قسمت آسان تر می شود. تا زمانی که دور سنج تقریباً منطقه قرمز را لمس کند، با گاز کامل حرکت کنید. در این مرحله، شما باید دو کار را در کنار هم انجام دهید: فشار را از روی پدال گاز بردارید و پدال کلاچ را فشار دهید.

حالا می توانید دنده را عوض کنید. شما باید از تمام دنده های پشت سر هم برای شتاب گیری سریعتر استفاده کنید زیرا همه ماشین های شیفتر در دنده دوم سریعتر از دنده سوم شتاب می گیرند. فراموش نکنید که پس از تعویض دنده، کلاچ را فشار دهید و پدال گاز را فشار دهید.

این تکنیک برای سریع‌ترین شتاب در خودروهای دستی است، اما سریع‌ترین راه برای تعویض دنده نیست.

مشکلات این تکنیک

اکنون می دانید که چگونه در ماشین دستی سریعتر شتاب بگیرید. اما، بدون نقص نیست. رانندگی با ماشین خود به این روش فشار زیادی به کلاچ وارد می کند و خیلی سریع آن را فرسوده می کند. همچنین می تواند باعث آسیب احتمالی به گیربکس و پیشرانه شود. علاوه بر این، اگر در حال رانندگی با خودروی دیفرانسیل جلو هستید، هنگامی که پدال کلاچ را خیلی سریع رها کنید، چرخ‌های شما می‌لغزند و لاستیک‌ها صدای جیغ میدهند. چرخش چرخ شتاب را تا حد زیادی کاهش می دهد. این نه تنها راه اندازی شما را کندتر از حد انتظار می کند، بلکه پوشیدن را با سرعت بیش از حد افزایش می دهد.

آیا اعمال این افزایش شتاب ضروری است؟

سوال واقعی در پس چگونگی شتاب گیری سریعتر در ماشین دستی باید این باشد: “آیا شما یک راننده متخصص هستید؟” یا “چقدر از کنترل سرعت ماشین و حس دقیق خود از اندازه ماشین خود اطمینان دارید؟”

تکنیک فوق برای شتاب گرفتن سریعتر در خودروهای دستی در واقع بیشتر توسط راننده مسابقه که تجربه محض در رانندگی در رقابت با سرعت بالا و البته ایمن دارند، استفاده می شود. این تکنیک به مسابقه‌دهنده‌ها کمک می‌کند تا در شروع مسابقه، یک مزیت اولیه را به دست آورند و به محض اینکه سیگنال داده شد، سرعت را به اوج برسانند. علاوه بر این، هنگام استفاده از این تکنیک، مسابقه‌دهنده‌ها تا زمانی که می‌توانند در جاده مسابقه برنده شوند، حتی به ساییدگی پدال کلاچ، قدرت موتور و پیشرانه اهمیتی نمی‌دهند، زیرا اگر برنده شوند، فقط باید یک خودرو جدید را جایگزین کنند.

برخی ممکن است بگویند رانندگان حرفه‌ای که مسابقه‌دهنده نیستند هنوز هم می‌توانند این تکنیک را در یک ماشین دستی با سهولت و ایمنی انجام دهند. خوب، این کاملاً درست است که به دلیل حرفه خود، به دو دلیل زیر به تدریج استراتژی مناسبی برای اعمال این تکنیک در خیابان های معمولی ایجاد می کنند:

  • برای شروع به حرکت سریع خودرو با سرعت لازم پس از سبز شدن چراغ
  • رانندگی برای موقعیت بیش از 2-3 اتومبیل دیگر در وسط ترافیک
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

3 مشکل رایج مربوط به سیستم سوخت

✍ همانطور که همه ما می دانیم، سیستم سوخت بخشی مهم از خودرو است. بدون سوخت، خودروها نمی توانند حرکت […]

جمع شدن رسوبات کربن بر روی سوپاپ ها در موتور ماشین دلایل و نحوه تعمیر

✍ ترکیب گرما، اکسیژن، فشار و هر نوع سوخت (حتی هیزم شومینه شما) رسوبات کربن را ایجاد می کند. یک […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

پوشش تفلون در مقابل سرامیک: کدام گزینه را برای خودرو انتخاب کنیم؟

✍ انتخاب روکش مناسب برای خودروی خود تصمیمی است که در مقطعی باید اتخاذ کنید. دو گزینه پوشش محبوبی که […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

آسیب موتور : قبل از اینکه موتور به تدریج خراب شود و دیر شود باید به تعمیر آن بپردازید.

آسیب موتور برای همه رانندگان بدون شک ناراحت کننده است. زمانی که موتور خودروی شما در حال آسیب دیدن است، […]

آیا باتری خودرو در اثر خاموش ماندن از بین می رود؟

آیا باتری ماشین در اثرخاموش ماندن از بین می رود؟ بله می شود. اغلب پیش می آید که بعد از […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه