✍ انواع لامپ چراغ جلو خودرو و انتخاب لامپ مناسب برای هر خودرو

انواع لامپ چراغ جلو خودرو

  • 28 اردیبهشت 1402
  • 0 نظر
  • admin

👈لامپ‌های چراغ‌های جلو خودرو بخش مهمی از سیستم روشنایی هر خودرویی هستند. آنها نور لازم را برای دیدن شما در زمان رانندگی فراهم می کنند. اگر آنها بشکنند یا به درستی کار نکنند، می تواند وضعیت ناامنی ایجاد کنند. انواع مختلفی از لامپ های چراغ جلو در بازار موجود است – هالوژن، زنون HID، LED و حتی چراغ های لیزری!

در مورد هر نوع، مزایای آنها و تفاوت های بین آنها بیاموزید تا بتوانید بهترین لامپ ها را برای اتومبیل خود انتخاب کنید.

انواع لامپ چراغ جلو خودرو توضیح داده شده است

خرید چراغ های جلو برای وسایل نقلیه موتوری ممکن است گیج کننده باشد. انواع مختلفی از لامپ های جلو وجود دارد و هر نوع دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از بقیه متمایز می کند.

لامپ هالوژن

اینها رایج ترین نوع لامپ هایی هستند که در اتومبیل ها پیدا می کنید. این چراغ‌های جلوی قدیمی‌تر قبل از فراگیرتر شدن LEDها محبوب بودند. بسیاری از خودروهای مدرن نیز به دلیل قیمت پایین از آنها استفاده می کنند. همچنین، می توان از آنها به عنوان نور بالا استفاده کرد در حالی که برخی از سیستم های چراغ های جلو LED به لامپ های جداگانه برای نور بالا نیاز دارند.

دزدگیر خودرو – باید دنبال چه ویژگی هایی بود + انتخاب های برتر ما
:پیشنهاد

آنها معمولاً بسیار ارزان‌تر هستند و طول عمر کمتری نسبت به انواع دیگر دارند و بین 450 تا 1000 ساعت دوام می‌آورند. لامپ های هالوژن نور سفید روشنی تولید می کنند که برای رانندگی در جاده های تاریک عالی است.

یک لامپ از یک محفظه مهر و موم شده پر از گاز هالوژن تشکیل شده است. یک رشته تنگستن در وسط آن محفظه وقتی گرم می شود می درخشد. آنها در مقایسه با سایر انواع لامپ روشنایی کمتری دارند و حدود 1000 لومن تولید می کنند. فاصله روشنایی 100 متر است که در بین همه نوع ها کوتاه ترین است.

لامپ زنون HID

اگر می‌خواهید چراغ‌های جلوی خودروتان به اندازه‌ای قدرتمند باشند که هنگام رانندگی شب را خوب روشن کنند، زنون HID ممکن است همان چیزی باشد که احتیاج دارید.این چراغ‌ها با استفاده از الکترودهای داخل محفظه مهر و موم شده، روشنایی بیشتری را ارائه می‌کنند. این الکترودها زمانی که الکتریسیته از آنها عبور می کند، نور روشنی بین 3000 تا 5000 لومن تولید می کنند. فاصله روشنایی آنها 300 متر است.

چرا داخل خودروی شما بوی دود بدبو می دهد و چگونه آن را تعمیر کنید؟
:پیشنهاد

چراغ‌های HID علاوه بر روشنایی فوق‌العاده‌شان، بسیار کارآمدتر هستند و طول عمر بیشتری نسبت به چراغ‌های هالوژن دارند. در واقع، آنها می توانند تا 2000 ساعت یا حتی بیشتر بدون نیاز به تعویض، دوام بیاورند – در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کنند.

این چراغ‌های جلو ممکن است در ابتدا کمی گران‌تر باشند، اما به دلیل دوام آنها، معمولاً ارزش سرمایه‌گذاری برای رانندگان را دارد.

 

لامپ های ال ای دی

چراغ‌های جلو LED نیز در حال تکامل هستند و بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌شوند .این چراغ ها از مقدار کمی انرژی برای تولید نور سفید روشن به اندازه کافی استفاده می کنند تا بتوانید بدون کور کردن سایر رانندگان یا عابران پیاده به وضوح ببینید. لامپ های LED می توانند بین 10000 تا 50000 ساعت قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورند – بنابراین نه تنها برای جیب شما بلکه برای محیط زیست نیز مفید هستند.

در بیشتر موارد، چراغ جلو LED روشن تر از هالوژن است، زیرا انرژی کمتری مصرف می کند و روشنایی بهتری ارائه می دهد. این لامپ‌ها معمولاً دارای خروجی نوری حدود 4000 لومن هستند که باعث می‌شود نور فوق‌العاده‌ای داشته باشند و نور تا فاصله 300 متری بالا می‌رود. با این حال، هالوژن ها حدود 1000 لومن تولید می کنند که می تواند برای نیازهای برخی افراد کافی باشد.

در میان لامپ های مختلف چراغ های جلو، LED ها از نظر انرژی کارآمدتر هستند و گرمای کمتری تولید می کنند. اینها به راحتی در معتبرترین فروشگاه های قطعات خودرو و خرده فروشی ها در دسترس هستند.

هدلایت لیزری

با در نظر گرفتن انواع لامپ های جلو، لامپ های لیزری احتمالا در آینده فناوری چراغ های جلو هستند. اینها یک محصول جدیدتر هستند که از محفظه ای حاوی فسفر استفاده می کنند. هنگامی که لیزر به داخل آن محفظه پرتاب می شود، یک واکنش شیمیایی با فسفر ایجاد می کند و یک نور روشن ایجاد می کند.

این لامپ ها بادوام تر، کارآمدتر و روشن تر از لامپ های سنتی هستند. آنها همچنین تابش نور سایر وسایل نقلیه را کاهش دادند. آنها نوری را با 12000 لومن تولید می کنند و این نیز بدون ایجاد هیچ گونه نور خیره کننده ای است. فاصله روشنایی می تواند 600 متر باشد که بیشتر از هر نوع لامپ دیگری است. برای این خواص، آنها قطعا گزینه بهتری نسبت به چراغ های HID یا LED هستند.

چراغ های لیزری را فقط در وسایل نقلیه گران قیمت  خواهید دید. به دلیل قیمت بالای آنها ، احتمال کمی وجود دارد که به زودی در وسایل نقلیه سواری در دسترس قرار گیرند. با این حال می توانید با خرید از مراکز فروش افترمارکت، چراغ های استاندارد خودروی خود را با چراغ های لیزری جایگزین کنید.

نتیجه

با حذف نورهای لیزر از معادله، چراغ های جلو در سه نوع اصلی وجود دارند: هالوژن، HID و LED. هنگام انتخاب از بین انواع مختلف لامپ، مهمترین نکته این است که چگونه چراغ های جلو برای نیازهای رانندگی خاص شما کار می کنند. به یاد داشته باشید که چراغ‌های جلو به دلایل ایمنی مورد نیاز هستند و چراغ‌های تعویض شده باید با پوشش چراغ خودرو سازگار باشند. بنابراین، همه چیز را بررسی کنید و به میزان دید خود در شب فکر کنید و سپس انتخاب کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

تعویض روغن موتور بر اساس مسافت یا زمان، چه چیزی مهمتر است؟

✔ شما باید روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید یا توصیه دیگری برای تعویض روغن موتور هر شش […]

چگونگی تخلیه هوای رادیاتور: 4 روش آسان برای تخلیه سیستم رادیاتور

اگر تا به حال یک رادیاتور نشتی را تعمیر کرده اید، ممکن است از فرایند تخلیه هوا آن ناامید شده […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

✍ترموستات بخش کوچک اما مهمی از سیستم خنک کننده خودرو شما است. اگر از کار بیفتد، موتور بیش از حد […]

نشانه های خراب شدن سوپاپ برقی گیربکس و نحوه تعویض آن

سوپاپ برقی یک قطعه انتقال است که فشار سیال را کنترل می کند. به عبارت ساده، سوپاپ های برقی گیربکس […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

7 نکته تعمیر و نگهداری روتین خودرو که باید بدانید

✔ برای اکثرمردم، داشتن وسیله نقلیه ضروری است ، نه تنها برای فراهم کردن وسیله ای برای رفت و آمد روزانه، […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه