✍ ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

  • 14 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

ترموستات بخش کوچک اما مهمی از سیستم خنک کننده خودرو شما است. اگر از کار بیفتد، موتور بیش از حد گرم می شود و در نهایت واشر سر سیلندر را منفجر می کند. واشر سر سیلندر منفجر شده می تواند نه تنها به موتور شما بلکه به سایر قطعات مانند رادیاتور و شیلنگ ها نیز آسیب جدی وارد کند.

واشر سر سیلندر چیست؟

یک واشر سرسیلندر محفظه احتراق موتور را آب بندی می کند و از نشت مایع خنک کننده به داخل آن جلوگیری می کند. همچنین از نشت روغن از بلوک موتور جلوگیری می کند. چگونه ترموستات می تواند واشر سر سیلندر خودروی شما را منفجرکند!

چگونه ترموستات واشر سر سیلندر را منفجر می کند؟

واشر سر سیلندر منفجر شده ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از قطعات بی کیفیت گرفته تاعمر بالای واشر. یکی از دلایل خاص ترموستات بسته است که از عبور مایع خنک کننده از رادیاتور جلوگیری می کند و باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شود. گرمای شدید می تواند سر سیلندر را منحرف کند که منجر به منفجر شدن واشر سر سیلندر می شود.

اگر مشکوک به خرابی ترموستات هستید یا دمای مایع خنک کننده در حال افزایش است، خودرو را را خاموش کنید. سپس باید سطح مایع را در رادیاتور بررسی کنید و همچنین آن را از نظر نشت مایع خنک کننده بررسی کنید.

اگر هیچ نشتی یا علائم آشکاری از مشکل در هر یک از این قطعات وجود ندارد، می توانید با روشن کردن تهویه مطبوع به اندازه کافی ماشین را روشن کنید تا زمانی که به تعمیرگاه برسید نیازی به استفاده از گرما در حین رانندگی نداشته باشید. شما می توانید اقداماتی را برای رفع مشکل انجام دهید.

علائم خرابی واشر سر سیلندر

هنگامی که واشر سر سیلندر از کار بیفتد، خودرو چندین علائم را نشان می دهد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم هشدار دهنده در حین رانندگی باید به واشر سر سیلندر توجه کرد:

گرم شدن بیش از حد

کمبود مایع خنک کننده در رادیاتور و کارکردن یا چرخش مداوم موتور برای حفظ دما منجر به گرم شدن بیش از حد موتور می شود. اگر این مشکلات را با وسیله نقلیه خود تجربه می کنید، باید خودروی خود را به یک مکانیک نشان دهید.

احتمال دیگر این است که هوا وارد سیستم خنک کننده شما شود. اگر آب‌بندی‌های اطراف سرسیلندر یا رادیاتور از کار افتاده باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

جمع شدن رسوبات کربن بر روی سوپاپ ها در موتور ماشین دلایل و نحوه تعمیر
:پیشنهاد

توقف جریان خنک کننده

مشکلات ترموستات می تواند جریان خنک کننده را متوقف کند. همچنین ممکن است به دلیل فرسوده بودن آب بندی واشر سرسیلندر نیز اتفاق بیفتد.

نحوه پیشگیری و رفع مشکل

چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای حفظ وضعیت خوب واشر سر سیلندر ماشین خود انجام دهید، مانند بررسی سطح مایع خنک کننده و اطمینان از پایین نبودن آن. خرابی ترموستات را با نگاه کردن به دماسنج روی داشبورد هنگام رانندگی بررسی کنید. اگر دماهای دقیقی را ثبت نمی کند، احتمالاً مشکلی در ترموستات شما وجود دارد.

در صورت تداوم علائم گرمازدگی، باید واشرهای سر سیلندر خودروی خود را با واشرهای جدید تعویض کنید. همچنین می توانید از یک متخصص تعمیر خودرو کمک حرفه ای بخواهید.

نتیجه

ترموستات معیوب باعث گرم شدن بیش از حد مایع خنک کننده و باد کردن واشر سر سیلندرخودرو می شود. چندین مورد ممکن است در مورد سیستم گرمایش و سرمایش اشتباه شود، بنابراین باید سعی کنید در نگهداری آن به روز باشید. در صورت لزوم، واشر را با یک واشر جدید جایگزین کنید یا از یک متخصص تعمیر خودرو کمک بگیرید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

تعویض روغن موتور بر اساس مسافت یا زمان، چه چیزی مهمتر است؟

✔ شما باید روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید یا توصیه دیگری برای تعویض روغن موتور هر شش […]

چگونگی تخلیه هوای رادیاتور: 4 روش آسان برای تخلیه سیستم رادیاتور

اگر تا به حال یک رادیاتور نشتی را تعمیر کرده اید، ممکن است از فرایند تخلیه هوا آن ناامید شده […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

نشانه های خراب شدن سوپاپ برقی گیربکس و نحوه تعویض آن

سوپاپ برقی یک قطعه انتقال است که فشار سیال را کنترل می کند. به عبارت ساده، سوپاپ های برقی گیربکس […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

7 نکته تعمیر و نگهداری روتین خودرو که باید بدانید

✔ برای اکثرمردم، داشتن وسیله نقلیه ضروری است ، نه تنها برای فراهم کردن وسیله ای برای رفت و آمد روزانه، […]

انواع لامپ چراغ جلو خودرو

👈لامپ‌های چراغ‌های جلو خودرو بخش مهمی از سیستم روشنایی هر خودرویی هستند. آنها نور لازم را برای دیدن شما در […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه