☆ نحوه عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی در ماشین ☆

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

  • 11 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته شده ترین سیستم ها در صنعت خودروسازی است. با این حال، هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست،♺ به خصوص در مورد خودروها و قطعات خودرو. و در این مورد، پمپ های سوخت مکانیکی. بنابراین قبل از اینکه سیستم قدیمی شود، بیایید بیشتر در مورد این سیستم بدانیم. و اگر از یکی استفاده می کنید، کارشناس خودرو ما نحوه عیب یابی قطعات خودرو را نیز به شما ارائه می دهد.

نحوه عملکرد پمپ های سوخت مکانیکی

به طور معمول، پمپ های سوخت مکانیکی دارای کاربراتورهایی برای سیستم هستند. و با این کاربراتورها با هم کار می کنند.

اصولاً وقتی موتور در حال کار است، این پمپ های سوخت، سوخت را از مخزن سوخت پمپاژ میکنند، سپس آن را به کاربراتور با فشار می دهند. برای کار کردن، یک لوب غیرعادی روی میل بادامک وجود دارد که مسئولیت عملکرد پمپ را بر عهده دارد. در برخی موارد، این قسمت روی دنده میل بادامک لوب می شود. تا آنجا که ما می دانیم، تمام پمپ های سوخت مکانیکی دارای دو نوع موتور هستند: موتورهای V8 و موتورهای شش سیلندر خطی، و مکان های متفاوتی برای خروج از مرکز دارند. با موتورهای V8، صاحبان خودرو یک میله فشاری بین پمپ بنزین و میل بادامک خارج از مرکز برای حرکت بازوی پمپ بنزین دارند. از طرف دیگر، اکسنتریک بازوی پمپ بنزین را مستقیماً روی موتورهای شش سیلندر کنترل می کند.

بسیار خوب، اکنون که می دانیم این پمپ سوخت مکانیکی چگونه کار می کند، زمان آن رسیده است که مشکلات آن و همچنین نحوه تعویض این سیستم را نیز بدانیم.

تمیز کردن چرم صندلی ماشین
:پیشنهاد

عیب یابی پمپ های سوخت مکانیکی

قفل بخار

اولین و رایج ترین مشکل پمپ مکانیکی قفل بخار است. این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که وسیله نقلیه شما برای مدتی طولانی خاموش باشدو موتور در هنگام شتاب گیری دچار مشکل شود. اگر سیستم پمپ بنزین قفل بخار دارد، می توانید علائم مختلفی مانند بوق هوای کاربراتور خشک، تخلیه نشدن پمپ گاز و همچنین کمبود فشار سوخت را مشاهده کنید.

در این شرایط بهترین توصیه ما این است که ابتدا مخزن را بررسی کنید. بسیاری از افراد بدون بررسی تاخیرهای موتور و همچنین تکان های مکرر برای پر کردن باک عجله می کنند و این یک اشتباه بزرگ است. علت اصلی این مشکل ممکن است کف کردن سوخت باشد که وقتی گاز سرد با کاسه سوخت کاربراتور داغ بر خورد میکند اتفاق می افتد. اینخیلی بد است زیرا بنزین می تواند نوسانات را به دلیل الکل یا تقویت کننده های اکتان داخل آن تغییر دهد. در کنار آن، استارت و راندن خودرو را سخت می کند. بدتر از آن، الکل باعث خراب شدن قطعات خودرو در سیستم سوخت، تغییر مخلوط سوخت و هوا و همچنین مسدود شدن فیلتر سوخت می شود.

چیز دیگری که می توانیم ببینیم موتور است. با مشکلات قفل بخار، موتور ناقص خواهد شد. در هر صورت، فشار سوخت کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که ماشین کار کند یا روشن نشود.

نشت روغن

یکی دیگر از مشکلات پمپ های سوخت مکانیکی نشت روغن است. در بسیاری از خودروها، بازوی محرک پمپ بنزین از طریق پوشش زمان بندی حرکت می کند. این طرح باعث ایجاد حرکت چرخشی ثابت میل لنگ یا میل بادامک می شود که بازو را حرکت می دهد. با این حال، فرصتی برای نشت روغن نیز ایجاد می کند.

به طوردقیق تر، یک مهر و موم محکم وجود دارد که پمپ بنزین روی پوشش زمان بندی یک واشر نصب می شود. در دراز مدت، لرزش موتور باعث از بین رفتن پیچ و مهره های این ناحیه می شود. این فرصتی را برای چکه کردن روغن ایجاد می کند. اگر صاحبان خودرو برای مدت طولانی خودرو را بررسی نکنند، نشت به بیرون ادامه می‌دهد و باعث ایجاد مواد شوینده در روغن موتور و آسیب رساندن به مهر و موم می‌شود. تنها راه رفع این مشکل سفت کردن پیچ است. در مواردی که مهر و موم آسیب دیده است، فقط آن را تعویض کنید .

پمپ آسیب دیده

این بار ممکن است مشکل خود پمپ باشد، بنابراین اگر نتوانیم مشکلی در قفل ببینیم یا روغن نشتی پیدا کنیم، پمپ عاملی است که باید بررسی کنیم. برای بررسی پمپ، صاحبان خودرو باید ابتدا خط سوخت را در کاربراتور قطع کنند، سپس آن را در یک ظرف یا کیسه قرار دهند. برای بررسی اینکه آیا پمپ سوخت را از طریق خط عبور می دهد یا خیر، باید موتور را خاموش کنیم. اگر جهش شدید سوخت وجود داشته باشد، به این معنی است که پمپ هنوز کار می کند. از طرف دیگر، اگر جریان ضعیفی وجود داشته باشد یا اصلاً سوخت وجود نداشته باشد، پمپ مشکل دارد. ممکن است چیزی مسدود کننده خط سوخت یا مسدود کردن فیلتر بنزین باشد.

روش دیگر برای بررسی پمپ این است که هنگام بررسی گلوگاه کاربراتور، پاک کننده هوا را بردارید و دریچه گاز را پمپ کنید. اگر پمپ به طور معمول کار کند، یک جرقه قوی سوخت را به داخل کاربراتور فشار می دهد. با این وجود، اگر چیزی دیده نشد، صاحبان خودرو باید گاز باک، خط سوخت و همچنین فیلتر بنزین را بررسی کنند، زیرا ممکن است چیزی مانع از این شود.

در کنار آن، فشار پمپ بنزین یکی دیگر از عوامل مهم برای بررسی است. ما می توانیم این کار را با اتصال ابزار اندازه گیری فشار سوخت به خروجی پمپ، چرخاندن موتور و یادداشت قرائت روی ابزار انجام دهیم. اگر فشار صفر یا کمتر از حد توصیه شده روی گیج وجود دارد، زمان تعویض پمپ فرا رسیده است.

صدای تیک تیک از پمپ ها

در نهایت، اگر صدای تق تق یا تیک تاک به گوش برسد، ممکن است فنر شکسته روی بازوی پمپ بنزین وجود داشته باشد.

نحوه تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

پیچ را بردارید

همانطور که می بینیم، معمولاً در قسمت سرنشین جلوی موتور، دو سوراخ وجود دارد. خودروسازان آنها را برای پایه های موتور جلو ایجاد می کنند. این پیچ های بالایی می توانند به میله فشار پمپ بنزین متصل شوند، بنابراین برای جدا کردن پمپ های سوخت مکانیکی، ابتدا باید این پیچ ها را برداریم. در حالت ایده آل، ما می خواهیم پیچ های نگهدارنده میله فشار را برداریم.

Lobe را نصب کنید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی به پمپ بنزین برای پمپاژ سوخت کمک می کند؟ راز این امر لوب روی میل بادامک است. این باعث می شود میله فشار پمپ بنزین با هدف حرکت به داخل و خارج شود. بنابراین برای اینکه کل سیستم کار کند، صاحبان خودرو باید این لوب را در موقعیتی قرار دهند که میله از پمپ دورتر باشد. این کار نصب پمپ را بسیار راحت تر می کند.

پس از آن، باید پیچ را با پیچ بلندتر در سوراخ بالایی سفت کنیم. سفتی ایده آل تا زمانی است که پیچ بتواند میله فشار را نگه دارد. با این حال، ما می خواهیم آن را فقط با انگشت محکم نگه داریم تا از خم شدن یا سوراخ شدن میله فشار جلوگیری کنیم. پس از این اقدام، صاحبان خودرو می توانند خطوط سوخت را جدا کرده، آنها را وصل کنند تا از ورود هرگونه آلودگی جلوگیری شود. همچنین پیچ های نصب پمپ بنزین و پمپ بنزین را بعد از آن بردارید. ، توصیه می کنیم اطراف سوراخ پمپ بنزین در اسپیسر را تمیز کنید.

در برخی شرایط، ما نمی توانیم به سوراخ جلوی بلوک دسترسی پیدا کنیم. برای رفع این مشکل، اسپیسر را دیرتر و همچنین میله فشار را جدا می کنیم، سپس مقداری گریس سنگین را روی میله فشار وارد می کنیم. این گریس وظیفه نگه داشتن میله فشاری روی بادامک را بر عهده دارد.

صفحه Spacer را دوباره نصب کنید

بعد از مرحله قبل می خواهیم صفحه اسپیسر را دوباره نصب کنیم و از واشر جدید استفاده کنیم. مرحله بعدی این است که بازوی پمپ بنزین را در سوراخ صفحه اسپیسر که قبلاً ذکر کردیم قرار دهید. و هنگامی که بازو در موقعیت خود قرار گرفت، زمان فشار دادن به فشار فنر برگشتی پمپ است. این عمل باعث می‌شود که سوراخ‌های نصب پمپ در موقعیت صحیح برای راه‌اندازی پیچ‌ها قرار بگیرند.

به حرکت Push Rod کمک کنید

آخرین نکته، ما می خواهیم به حرکت میله فشار کمک کنیم. برای انجام این کار، صاحبان خودرو باید پیچی را که میله فشار را در موقعیت خود نگه می دارد، باز کنند. علاوه بر این، ما باید موتور را کمی بچرخانیم تا به بادامک پمپ بنزین اجازه دهیم میله فشار را جمع کند. پس از آن، نوبت به سفت کردن پیچ ها به طور یکنواخت و محکم می رسد. این کار را تا زمانی که اسپیسر به پمپ ها برخورد کند ادامه دهید.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که پیچ طولانی تری را که میله فشار را نگه می دارد بردارید. بهتر است پیچ اصلی را به همراه سیلر روی رزوه ها در همان سوراخ قرار دهید.

و اکنون، ما می توانیم خطوط سوخت را دوباره وصل کنیم.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

تعویض روغن موتور بر اساس مسافت یا زمان، چه چیزی مهمتر است؟

✔ شما باید روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید یا توصیه دیگری برای تعویض روغن موتور هر شش […]

چگونگی تخلیه هوای رادیاتور: 4 روش آسان برای تخلیه سیستم رادیاتور

اگر تا به حال یک رادیاتور نشتی را تعمیر کرده اید، ممکن است از فرایند تخلیه هوا آن ناامید شده […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

✍ترموستات بخش کوچک اما مهمی از سیستم خنک کننده خودرو شما است. اگر از کار بیفتد، موتور بیش از حد […]

نشانه های خراب شدن سوپاپ برقی گیربکس و نحوه تعویض آن

سوپاپ برقی یک قطعه انتقال است که فشار سیال را کنترل می کند. به عبارت ساده، سوپاپ های برقی گیربکس […]

7 نکته تعمیر و نگهداری روتین خودرو که باید بدانید

✔ برای اکثرمردم، داشتن وسیله نقلیه ضروری است ، نه تنها برای فراهم کردن وسیله ای برای رفت و آمد روزانه، […]

انواع لامپ چراغ جلو خودرو

👈لامپ‌های چراغ‌های جلو خودرو بخش مهمی از سیستم روشنایی هر خودرویی هستند. آنها نور لازم را برای دیدن شما در […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه