✍چگونه از صندلی های چرمی در خودرو محافظت کنیم؟ + بهترین محصولات محافظت از صندلی

چگونه از صندلی های چرمی در خودرو محافظت کنیم؟

  • 1 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

چه در یک سفر جاده ای طولانی باشید و چه در حال رفت و آمد روزانه، هیچ چیز بهتر از نشستن روی صندلی ماشین چرم مخملی در حین رانندگی به سمت مقصد نیست. به همین دلیل است که مردم مایلند به موضوع نحوه محافظت از صندلی‌های چرمی در خودرو توجه بیشتری داشته باشند و علاقه زیادی به اطمینان از بهترین روش‌های ممکن برای نگهداری از این صندلی‌ها دارند.⦂

چیزهایی که ممکن است صندلی های چرمی شما را خراب کنند✔

چرم یک ماده تا حدی مجلل برای داخل خودرو یا هر وسیله تزئینی دیگری است. اما متأسفانه، در برابر سایش و پارگی روزمره یا آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار آسیب پذیر است. چرم در خودروها در معرض دمای بالا و آسیب اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد که می تواند باعث ترک خوردن، شکافتن، چروکیدگی و تغییر رنگ شود. یکی از شایع ترین علل آسیب به چرم تماس آن با بدن است. زیرا به مرور زمان روغن های بدن و تعریق باعث آسیب شدید به سطوح چرمی و ایجاد بوی نامطبوع می شود.

با این اوصاف، در زیر به برخی از رایج ترین مشکلاتی که برای صندلی های چرمی خودرو رخ می دهد، اشاره می کنیم.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

دشمن چرم همان توپ بزرگ درخشان در آسمان، خورشید است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید نه تنها می تواند بر رنگ چرم شما تأثیر بگذارد بلکه باعث آسیب دیدن چرم شود که قدیمی و فرسوده به نظر می رسد. توجه داشته باشید که اگر صندلی‌های چرمی شما روزانه از طریق پنجره در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، یا اگر نور خورشید از شیشه‌های ماشین شما عبور می‌کند، صندلی‌ها می‌توانند خیلی سریع فرسوده شوند.

تمیز کردن لکه ها بلافاصله پس از اتفاق افتادن آن ها از روی صندلی ها انجام نمی شود

این اتفاق می افتد، گاهی اوقات، شما یا شخص دیگری ممکن است چیزی روی صندلی های چرمی ماشین شما بریزد. اگر مراقبت نکنید که فوراً آن را تمیز کنید، لکه می تواند دائمی شود. یک کیت ترمیم چرم خوب دارای یک محافظ یا سایر وسایل تمیز کننده چرم است که می تواند به شما کمک کند لکه را بدون آسیب رساندن به چرم پاک کنید.

بالا رفتن دور موتور هنگام شتاب گیری: علل و راه حل ها
:پیشنهاد

برای تمیز کردن صندلی های چرمی خود از مواد شیمیایی و صابون های خشن استفاده نکنید

محصولاتی که دارای صابون‌های خشن، شوینده‌ها و مواد شیمیایی هستند، می‌توانند به جای چرم تمیز، باعث آسیب دیدن چرم شوند. به دنبال محلول های مخصوص تمیز کردن چرم و کیت های ترمیم چرم باشید تا مطمئن شوید که از صندلی های ماشین خود به درستی مراقبت می کنید.

آسیب ناشی از زباله

اگر اجازه دهید ماشین شما کثیف شود، فرسوده شدن چرم را آسان تر می کند. مهم است که به طور منظم صندلی های خود را جاروبرقی بکشید تا خرده ها، کثیفی ها و سایر زباله های بیرونی پاک شوند. هر بار که روی چیزی سفت در ماشین خود می نشینید، به صندلی چرمی ساییده می شود و آسیب بیشتری ایجاد می کند.

ساییدگی و پارگی طبیعی

با این وجود، چرم یکی از پرکاربردترین مواد برای صندلی ماشین است. علاوه بر این، این یک منسوجات خوب است که به راحتی می تواند با هر نوع ماده ای جفت شود و زیبا به نظر برسد، در حالی که شهرت بادوام بودن در طول زمان را نیز دارد.

اما، حقیقتاً، مهم نیست چرم چقدر محکم باشد، زیرا در نهایت، درست مانند هر پارچه یا ماده ای که وجود دارد (اما با سرعت کمتر) فرسوده می شود. اگر کسی هستید که عاشق کالاهای چرمی خود هستید و می‌خواهید آن‌ها را تا زمانی که ممکن است در حالت بکر نگهداری کنید، باید دلایل این ساییدگی و پارگی چرم را بدانید تا بتوانید از قبل اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

گرمای بیش از حد

گرم نگه داشتن ماشین همیشه خوب و راحت است. اما اگر صندلی‌های چرمی ماشین خود را در معرض دمای بیش از حد ماشین قرار داده‌اید، ممکن است با چرم آسیب‌دیده مواجه شوید. گرمای خروجی دریچه های گرمایش را زیاد نگه ندارید و دوباره ماشین ها را در نقاط سایه دار یا گاراژ پارک کنید.

How to protect leather seats in the car

چگونه از صندلی های چرمی در ماشین محافظت کنیم

از آنجایی که چرم می تواند بسیار ظریف و آسیب پذیر باشد، لازم است صندلی های چرمی و تودوزی ماشین خود را هر سه ماه یک بار تمیز و محافظت کنید تا از ترک خوردن یا ظریف شدن چرم در زیر نور خورشید جلوگیری کنید. استفاده از محافظ چرم مناسب و بهینه، چرم شما را نو نگه می دارد و از انتقال رنگ از روی لباس جلوگیری می کند و چرم را تمیزتر می کند.

با آمدن گرمای تابستان، ممکن است تمرکز شما بر خنک نگه داشتن داخل وسیله نقلیه خود در حین رانندگی باشد تا بیش از حد عرق نکنید. با این حال، اگر ماشین شما صندلی‌های چرمی دارد، باید به تأثیر گرما روی مواد نیز توجه داشته باشید. نور زیاد خورشید می تواند باعث ترک خوردن و فرسودگی زودرس چرم شود. نمی‌خواهید صندلی‌های زیبای شما در اثر حرارت کمی آسیب ببینند، بنابراین برای حفظ سلامت چرم داخلی خود اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

هر جا که می توانید در سایه پارک کنید

اگر معمولاً در خیابان پارک می‌کنید، ممکن است بخواهید در ماه‌های تابستان از گاراژ خانه خود استفاده کنید. ماشین شما زمان بیشتری را در پارکینگ نسبت به جاده می گذراند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که در جایی است که دیگر فرسوده نشود. هنگامی که به محل کار یا بیرون می روید، سعی کنید قسمتی از پارکینگ را که زیر درخت یا سازه دیگری است پیدا کنید.

USB ماشین کار نمی کند: علل و راه حل ها
:پیشنهاد

باز گذاشتن یک پنجره

در صورتی که هیچ سایه ای در پارکینگ پیدا نکردید، باید پنجره را کمی باز بگذارید. این به یکسان کردن فشار هوا در داخل وسیله نقلیه شما کمک می کند. همچنین دمای داخلی را پایین نگه می دارد تا صندلی های چرمی شما در معرض گرمای زیادی قرار نگیرند. این همچنین باعث می شود ماشین شما برای بازگشت راحت تر باشد تا مجبور نشوید داخل یک وسیله نقلیه گرم و سوزان بنشینید.

از آفتابگیر با کیفیت بالا استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های محدود کردن قرار گرفتن صندلی‌های چرمی در گرمای تابستان این است که وقتی در مکانی در فضای باز پارک می‌کنید، یک آفتاب‌گیر روی شیشه جلوی خود قرار دهید. این اقلام را می توانید در فروشگاه های مختلف پیدا کنید. بسیاری از رانندگان در ابتدا به دلیل نگرانی از اینکه بیش از حد دست و پا گیر خواهند بود، نسبت به آنها محتاط هستند. با این حال، استفاده از چنین صفحه نمایشی آسان است. هنگامی که در حال رانندگی هستید، می توانید آن را تا کنید و روی صندلی عقب خود قرار دهید.

صندلی های چرمی را به طور مرتب تمیز کنید

اگر گرد و غبار و مواد دیگر جمع شوند، آسیب دیدگی صندلی‌های چرمی تشدید می‌شود. هر چند وقت یکبار می خواهید صندلی های خود را تمیز کنید. این باید شامل جاروبرقی آنها برای حذف هر گونه گرد و غبار باشد. شما همچنین می توانید آنها را با یک حوله مرطوب پاک کنید یا از یک پاک کننده حرفه ای که مخصوص صندلی های چرمی ماشین طراحی شده است استفاده کنید. همچنین ارزش آن را دارد که روی یک نرم کننده چرمی سرمایه گذاری کنید، که ظاهر چرم شما را به همان اندازه جدید حفظ می کند.

روکش صندلی را نصب کنید

روکش صندلی نه تنها از صندلی شما در برابر نور خورشید محافظت می کند. آنها همچنین آنها را خنک نگه می دارند تا در هنگام بازگشت به وسیله نقلیه خود نگران سوختن روی مقداری چرم داغ نباشید. بسیاری از روکش ها از پارچه ساخته شده اند، بنابراین به اندازه چرم گرما را جذب نمی کنند.

پنجره های خود را دودی کنید

قبل از اینکه این مسیر را دنبال کنید، باید قوانین محلی منطقه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که داشتن شیشه های رنگی برای شما قانونی است. در صورتی که مجاز باشد، این می تواند یک راه عالی برای محدود کردن میزان نور خورشید به ماشین شما باشد. رنگ‌بندی پنجره‌ها نیز ظاهر سفارشی زیبایی به خودروی شما می‌دهد تا آن را در جاده متمایز کند.

در حالی که گزینه‌هایی برای جایگزینی صندلی‌های چرمی در صورت آسیب دیدگی شدید وجود دارد، پیشگیری همیشه بهترین راه است. تا زمانی که از صندلی های خود مراقبت می کنید، باید بتوانند سال ها بدون هیچ مشکلی دوام بیاورند. با اقدامات پیشگیرانه برای فصل تابستان آینده آماده باشید.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

3 مشکل رایج مربوط به سیستم سوخت

✍ همانطور که همه ما می دانیم، سیستم سوخت بخشی مهم از خودرو است. بدون سوخت، خودروها نمی توانند حرکت […]

جمع شدن رسوبات کربن بر روی سوپاپ ها در موتور ماشین دلایل و نحوه تعمیر

✍ ترکیب گرما، اکسیژن، فشار و هر نوع سوخت (حتی هیزم شومینه شما) رسوبات کربن را ایجاد می کند. یک […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

پوشش تفلون در مقابل سرامیک: کدام گزینه را برای خودرو انتخاب کنیم؟

✍ انتخاب روکش مناسب برای خودروی خود تصمیمی است که در مقطعی باید اتخاذ کنید. دو گزینه پوشش محبوبی که […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

آسیب موتور : قبل از اینکه موتور به تدریج خراب شود و دیر شود باید به تعمیر آن بپردازید.

آسیب موتور برای همه رانندگان بدون شک ناراحت کننده است. زمانی که موتور خودروی شما در حال آسیب دیدن است، […]

چگونه در ماشین دستی سریعتر شتاب بگیریم؟

☜ گیربکس خودرو نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. دارای دنده های مختلفی برای انجام کارهای افزایش و […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه