✍آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

  • 19 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. اگر یکی دارید، حتما از آن به عنوان دوربین پشتیبان  استفاده کرده اید. آیا به نصب دوربین عقب در قسمت عقب خودرو فکر می کنید؟ در مورد عملکرد آن ایده روشنی کسب کنید.

دوربین عقب و دوربین پشتیبان چیست؟

افزایش نرخ تصادفات رانندگی و فقدان شواهدی برای اثبات تقصیر علت تصادف باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان خودروها را به دوربین عقب مجهز کنند. این دوربین آنچه را که در پشت ماشین اتفاق می افتد ثبت می کند و از ترافیک و سایر وسایل نقلیه اطراف شما از نزدیک دید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا علت حادثه را شناسایی کنید .

از سوی دیگر، دوربین پشتیبان خودرو یا دوربین دید عقب وسیله ای است که به راننده اجازه می دهد آنچه را که در پشت خودرو قرار دارد، ببیند. معمولاً آنها را روی یا پشت پلاک یا بالای سپر ماشین پیدا نصب میکنند. فید زنده بر روی صفحه نمایش در داشبورد یا واحد مرکزی نمایش داده می شود. می‌توانید فید ویدیو را از نظر زاویه و فاصله تنظیم کنید تا دید مطلوبی داشته باشید.

جوش آوردن خنک کننده در مخزن: 7 علت و راه حل ها
:پیشنهاد

آیا می توانم از دوربین عقب به عنوان دوربین دید عقب استفاده کنم؟

پاسخ ساده “بله” است. می‌توانید از دوربین در داشبورد برای مشاهده آنچه در پشت خودرو است استفاده کنید. با این حال، برخی از اشکالات این گزینه را کاملا غیر عملی می کند.

فوکوس دوربین پایین

استفاده از دوربین های داشبورد برای ناوبری دید عقب عملی نیست. دوربین های داشبورد معمولاً کوچک هستند و جزئیات کافی برای استفاده در مشاهده صندلی عقب را ارائه نمی دهند. دوربین‌های دید عقب بسیار بزرگ‌تر و موثرتر در ایجاد دیدی بدون مانع از پشت خودروی شما هستند.

فیلم را برعکس می کند

دوربین داشبورد نمی تواند فید ویدیوی عقب را به صورت افقی برگرداند. بدون این ویژگی، نمای چپ و راست را برای همه فیلم‌ها معکوس می‌کند. بنابراین، وقتی به پشت وسیله نقلیه خود نگاه می کنید، همه چیز برعکس می شود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به راست بپیچید، داشبورد یک چرخش به چپ را نشان می‌دهد. اگر قرار بود به چپ بپیچید، داشبورد یک چرخش به سمت راست را نشان می‌دهد.

زوایای دوربین محدود

دوربین دید عقب یکی از لوازم جانبی مهم در هنگام رانندگی است. این کمک می کند تا با اطلاع دادن زمانی که شخصی در نقطه کور شما قرار دارد از حوادث جلوگیری کنید. دوربین دید عقب دستگاهی است که در پشت خودرو نصب شده است و دیدی بدون مانع از آنچه در پشت خودرو است را ارائه می دهد. ایده این است که به رانندگان کمک شود تا از برخورد با خودروهای دیگر، عابران پیاده و حیوانات در جاده جلوگیری کنند.

با این حال، دوربین داشبورد نمی تواند چنین عملکردی را به دلیل دید محدود آن از زوایای خاص ارائه دهد. نمای کامل آنچه پشت سر شماست را نمی گیرد. بنابراین، استفاده از آن به جای دوربین دید عقب به معنای به خطر انداختن ایمنی در جاده است.

نتیجه

دوربین داشبورد برای استفاده به عنوان دوربین های دید عقب طراحی نشده اند، حتی اگر در برخی موارد می توانند با این ظرفیت کار کنند. آن‌ها نمی‌توانند اطلاعات لازم برای خروج از مکان‌های پارک را به عقب یا به طور کلی عقب‌نشینی در فضاهای تنگ در اختیار رانندگان قرار دهند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

تعویض روغن موتور بر اساس مسافت یا زمان، چه چیزی مهمتر است؟

✔ شما باید روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید یا توصیه دیگری برای تعویض روغن موتور هر شش […]

چگونگی تخلیه هوای رادیاتور: 4 روش آسان برای تخلیه سیستم رادیاتور

اگر تا به حال یک رادیاتور نشتی را تعمیر کرده اید، ممکن است از فرایند تخلیه هوا آن ناامید شده […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

✍ترموستات بخش کوچک اما مهمی از سیستم خنک کننده خودرو شما است. اگر از کار بیفتد، موتور بیش از حد […]

نشانه های خراب شدن سوپاپ برقی گیربکس و نحوه تعویض آن

سوپاپ برقی یک قطعه انتقال است که فشار سیال را کنترل می کند. به عبارت ساده، سوپاپ های برقی گیربکس […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

7 نکته تعمیر و نگهداری روتین خودرو که باید بدانید

✔ برای اکثرمردم، داشتن وسیله نقلیه ضروری است ، نه تنها برای فراهم کردن وسیله ای برای رفت و آمد روزانه، […]

انواع لامپ چراغ جلو خودرو

👈لامپ‌های چراغ‌های جلو خودرو بخش مهمی از سیستم روشنایی هر خودرویی هستند. آنها نور لازم را برای دیدن شما در […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه