عیب بابی و نحوه تعمیر در خودرویی که به درستی بسته نمی شود ®

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

  • 14 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی خود را به طور کامل ببندند. و البته، اگر درهای ماشین درست بسته نشوند یا دوباره باز شوند،خیلی بد است. بدترین حالت زمانی است که مجبور باشید همیشه رانندگی کنید و درها را چک کنید، و این در واقع بسیار رایج است.✿

به همین دلیل، ما باید بدانیم که چگونه درب ماشینی را که به درستی بسته نمی شود تعمیر کنیم. در این مقاله کارشناسان خودرو ما اطلاعاتی را از دلیل تا راه حل آن در اختیار شما قرار می دهند.

درب ماشین چگونه کار می کند؟

برای حل این مشکل، صاحبان خودرو باید بدانند که درب خودرو چگونه کار می کند. با وجود ظاهری ساده، درهای خودرو در واقع پیچیده تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. قطعات مکانیکی مختلفی ترکیب شده اند تا اطمینان حاصل شود که صاحبان خودرو می توانند درب را به راحتی باز و بسته کنند. با این حال، تمام درهای استاندارد خودرو باید شامل این اجزای خودرو در زیر باشد.

ساختار درب ماشین

دستگیره درها البته اولین قطعات خودرو هستند. آنها باید دو تا در هر در داشته باشند، یکی برای بیرونی و دیگری برای داخلی. اجزای بعدی پنجه های کوچکی هستند که به آنها چفت درب می گویند. این قطعات به همراه لولاهای در به بسته شدن و باز شدن در و همچنین بسته نگه داشتن آن در حین حرکت خودرو کمک می کنند. قفل درب نیز در سیستم خودرو ضروری است. در کنار آن یک لنگر هم داریم. این لنگر به منظور محکم کردن و آزاد کردن درب همراه با چفت ها کار می کند. نکته آخر اینکه برای اتصال به مدار خودرو به قطعات الکتریکی یا مکانیکی نیاز داریم. این ترکیب به مالکان اجازه می دهد تا از دکمه هایی برای باز کردن و درگیر کردن قفل درب استفاده کنند.

مزایای دانستن ساختار درب خودرو

برای رفع مشکل، باید بدانید که چگونه کار می کند. بنابراین صاحبان خودرو باید قبل از اقدام به تعمیر این قطعات خودرو،باید با آنها آشنا باشند . این به رانندگان کمک می کند تا درک کنند که چگونه روش های تعمیر را به بهترین شکل انجام دهند.

علاوه بر این، اگر شما دفترچه راهنمای خودرو را داشته باشید، می توانید هر قسمت را در داخل آن پیدا کنید و خودتان مشکل را برطرف کنید. همچنین، اگر قطعاتی خراب شده باشد، می‌توانید فوراً آن را ببینید و مشکل را حل کنید.

7 مشکل رایج الکتریکی در خودرو
:پیشنهاد

راه درست برای تعمیر درب ماشینی که به درستی بسته نمی شود

ما می دانیم که درب ماشین چگونه کار می کند، وقت آن است که راه تعمیر آن را درک کنیم. خوشبختانه، بسیاری از عوامل پشت درهای گیر کرده بسیار آسان قابل تعمیر هستند. و ما نگاهی به چند روش تعمیر خواهیم داشت. همه اینها برای دارندگان خودرو آسان است تا درب خودرویی را که خود به خود به درستی بسته نمی شود تعمیر کنند.

نحوه تعمیر دستگیره در

اولین و رایج ترین مشکلی که ممکن است صاحبان خودرو داشته باشند دستگیره در است. اگر دستگیره معیوب درب دلیل این مشکل است، برای رفع این مشکل به یک مکانیک حرفه ای نیاز دارید. وقتی دستگیره در را می‌کشید، این قطعه ماشین یک میله یا کابل فلزی را گسترش می‌دهد. این قسمت ها قفل در را از لنگر جدا می کنند. بنابراین اگر دستگیره درب کار نمی کند، میله یا کابل فلزی ممکن است علت آن باشد. و در نتیجه دستگیره درب شما در حالت باز گیر کرده است. عامل دیگر شل بودن پیچ اجزاست. این پیچ ها همچنین می توانند دستگیره درب شما را از کار بیاندازند. با این حال، برای رفع این مشکل می توانید یک پیچ گوشتی بردارید و آنها را سفت کنید. این اقدام برای اطمینان از عملکرد صحیح مکانیک دسته است.

چگونه یک چفت بسته را تعمیر کنیم

در موقعیت های مختلف، زمانی که باید باز شود، صاحبان خودرو یک چفت بسته خواهند داشت. و این خیلی اتفاق می افتد. معمولاً یک خطای الکتریکی باعث آن است. مشکلی که هنگام تعمیر درب خودرو ایجاد می شود ممکن است گاهی اوقات دلیل این مشکل باشد. و مهم نیست که چه عواملی وجود دارد، ما می توانیم با باز کردن درب و بررسی چفت برای دیدن جهت آن، این مشکل را برطرف کنیم. پس از آن، صاحبان خودرو باید یک درب کاربردی را برای یافتن فک ها باز کنند.

به طور معمول، شما می توانید فک ها را از یک چفت باز کنید. این فک ها نشان می دهد که آیا درب شما کار می کند یا خیر. ناگفته نماند، آنها همچنین لنگر بند درب را می گیرند و همچنین در جهت بسته می چرخند. بنابراین اگر این فک ها از قبل بسته شده باشند، بستن درب به درستی غیرممکن است.

برای تعمیر یک چفت بسته، تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی است. صاحبان خودرو می توانند دستگیره در را در حالت باز نگه دارند. هنگامی که دستگیره را می کشید، می توانید از پیچ گوشتی برای چرخاندن چفت به شکل صحیح استفاده کنید. اگر انجام این کار به تنهایی سخت است، بهتر است از اعضای خانواده یا دوستان کمک بخواهید که در را باز نگه دارید.

و پس از اتمام کار، دستگیره در را چند بار تست کنید تا مطمئن شوید. اگر به طور معمول کار می کند، هنگام کشیدن دستگیره در، قفل باید باز شود.

نحوه تعمیر لولاها

لولاها عوامل بعدی هستند که ممکن است به همراه تراز درب به خطا بروند. بنابراین اگر مشکلی وجود ندارد، صاحبان خودرو باید بتوانند درب را کاملا با بدنه خودرو هماهنگ کنند. با یک بررسی ساده می توانید به راحتی مشکل را پیدا کنید. برای دقیق تر، می توانید ببینید که گلگیر و درب ممکن است با یکدیگر ناهموار باشند. و این زمانی است که باید لولاهای در را بررسی کنید.

عوامل ایجاد این مشکل می تواند متفاوت باشد. لولاها در اثر آسیب خوردگی، ساییدگی و پارگی فرسوده شده اند و همچنین در اثر ضربه تاب خورده یا فرو رفته اند. با لولاهای زنگ زده، بهترین کار این است که آنها را با وسایل نظافتی تمیز کنید. همچنین می توانید از پیچ گوشتی برای سفت کردن پیچ های لولای درب خودرو استفاده کنید. چیزهای کوچکی مانند این می تواند به تراز بهتر درب شما کمک کند.

چگونه یک گیره گیر کرده را تعمیر کنیم

مشکل بعدی که ممکن است داشته باشیم یک گیره گیر کرده است. اگر بتوانید در را به طور معمول باز کنید، اما نتوانید آن را بدون گیر کردن ببندید، ممکن است قفل مشکل داشته باشد.

راه های مختلفی برای گیرکردن قفل درب وجود دارد، از فرسوده شدن قطعات چفت، خطای مکانیکی تا کابل های شکسته دستگیره در. مشکلات متعددی ممکن است رخ دهد و قفل درب را به خرا ب کند. با این حال، صاحبان خودرو قادر به رفع این مشکل خود بدون کمک مکانیک هستند. پیشنهاد ما استفاده از روان کننده روغن و اسپری یا پخش آن در مکانیزم چفت درب باز است. WD-40 نوع خوبی از روان کننده برای این شرایط است. رانندگان باید اجازه دهند روغن برای لحظه ای خیس بخورد، سپس روغن را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر به اجزای قابل رویت قفل بمالند. هنگام تمیز کردن حتی می توانید زنگ زدگی روی سیستم چفت پیدا کنید، بنابراین به یاد داشته باشید که آنها را با یک تکه سمباده خراش دهید. پس از زدودن زنگ، صاحبان خودرو می توانند مطمئن شوند که چفت به درستی کار می کند. برای تأیید این موضوع، قفل را با دستگیره در باز کنید.

نحوه تعمیر قطعات الکترونیکی درب خودرو

آخرین اما نه کم اهمیت، ما مشکلات الکترونیکی داریم. و راه های مختلفی وجود دارد. ما یک اتصال کوتاه را به عنوان مثال در نظر می گیریم. در این شرایط، هنگامی که صاحبان خودرو در را باز می کنند، می تواند از باز شدن قفل های شما جلوگیری کند. به عبارت دیگر باعث درگیر ماندن قفل ها می شود. سپس قفل ها به عنوان مانع های فیزیکی برای درب عمل می کنند.

برای رفع این مشکل می توانید فیوزهای خودروی خود را بررسی کرده و بررسی کنید که آیا اتصال کوتاهی در بازی وجود دارد یا خیر. اگر واقعاً علت آن باشد، صاحبان خودرو می‌توانند با تعویض سیم‌کشی یا فیوز آن را برطرف کنند. پس از آن، رانندگان می توانند دوباره از کنترل قفل الکترونیکی استفاده کنند.

در نتیجه

مهم نیست که علت و مشکلات چیست، مالکان خودرو هرگز نباید وسیله نقلیه را برانند، اگر درب به روش صحیح بسته نشود. اگرچه ممکن است در حالت عادی مناسب به نظر برسند، شما همچنان به چفت و لنگر نیاز دارید تا درب کاملاً درگیر شود. آنها برای ایمن بودن شما در داخل مورد نیاز هستند.

و اگر نمی توانید به تنهایی مشکلات درب خودرو را برطرف کنید، با مکانیک خودرو یا متخصص تماس بگیرید. این همه برای امنیت شماست.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

تعویض روغن موتور بر اساس مسافت یا زمان، چه چیزی مهمتر است؟

✔ شما باید روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید یا توصیه دیگری برای تعویض روغن موتور هر شش […]

چگونگی تخلیه هوای رادیاتور: 4 روش آسان برای تخلیه سیستم رادیاتور

اگر تا به حال یک رادیاتور نشتی را تعمیر کرده اید، ممکن است از فرایند تخلیه هوا آن ناامید شده […]

ترموستات از کار افتاده باعث خراب شدن واشر سر سیلندر می شود.

✍ترموستات بخش کوچک اما مهمی از سیستم خنک کننده خودرو شما است. اگر از کار بیفتد، موتور بیش از حد […]

نشانه های خراب شدن سوپاپ برقی گیربکس و نحوه تعویض آن

سوپاپ برقی یک قطعه انتقال است که فشار سیال را کنترل می کند. به عبارت ساده، سوپاپ های برقی گیربکس […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

7 نکته تعمیر و نگهداری روتین خودرو که باید بدانید

✔ برای اکثرمردم، داشتن وسیله نقلیه ضروری است ، نه تنها برای فراهم کردن وسیله ای برای رفت و آمد روزانه، […]

انواع لامپ چراغ جلو خودرو

👈لامپ‌های چراغ‌های جلو خودرو بخش مهمی از سیستم روشنایی هر خودرویی هستند. آنها نور لازم را برای دیدن شما در […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه