تعویض شلنگ های ترمز آسیب دیده و زنگ زده: ↩5 مرحله ساده که باید دنبال کنید

تعویض شلنگ های ترمز آسیب دیده و زنگ زده: 5 مرحله ساده که باید دنبال کنید

  • 13 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

تعویض شلنگ ترمز زنگ زده کمی مشکل است.✖

شلنگ ترمز خودرو: کار اصلی

در حالی که شلنگ ترمز خودرو قابل توجه ترین قطعات در سیستم ترمز نیستند و به ندرت مورد توجه قرار می گیرند، اما نقش کلیدی در عملکرد ترمز خودرو دارند. و می تواند به طور مستقیم بر ایمنی شما تأثیر بگذارد. شلنگ ترمز خودرو چیست؟

عملکرد مهم دیگر تبدیل نیروی ضربه از پدال به قدرت توقف است. شما به سادگی می توانید درک کنید که وقتی روی پدال پا می گذارید، نیروی وارده از پای شما از طریق شلنگ ترمز به سیستم ترمز منتقل می شود. این سیستم از روغن ترمز برای اعمال فشار به کالیپرهای ترمز استفاده می کند و باعث ایجاد اصطکاک بین روتور و لنت ترمز می شود. و خودرو سرعت خود را کاهش می دهد و زمانی که کالیپرهای ترمز سیستم ترمز را می گیرند، متوقف می شود.

اکثر خودروهای امروزی اغلب از ترمزهای هیدرولیک استفاده می کنند. این بدان معناست که از مایع برای انتقال نیرو از پا به ترمز استفاده می کنند. در این حالت، شلنگ ترمز مسئولیت حمل روغن ترمز را که در سیلندر اصلی ذخیره می شود را به سایر قسمت های سیستم ترمز شما خواهند داشت، بنابراین سیستم ترمز بدون شلنگ ترمز کار نمی کند. از آنجا، ما مطمئن هستیم که اهمیت این قطعه و اینکه چرا باید شلنگ ترمز را مانند سایر قطعات مهم خودرو خود حفظ و بررسی کنید، می دانستید.

چرا شلنگ ترمز آسیب دیده و زنگ زده اند؟

زنگ زدگی یکی از مشکلات رایج بسیاری از وسایل نقلیه است. خوردگی (اکسیداسیون) می تواند برای فلز یا لاستیک و حتی پلاستیک اتفاق بیفتد. اساساً این اکسیژن و سایر عناصر موجود در محیط هستند که به قطعات خودرو حمله می کنند. همانطور که می دانیم شلنگ های ترمز عمدتاً از فلز (لوله فولادی یا فولاد ضد زنگ) ساخته شده اند که برای جلوگیری از خوردگی با پلاستیک پوشانده شده اند. از نظر مواد، خطوط ترمز یکی از قطعاتی هستند که به راحتی در خودروها خورده می شوند و به طور طبیعی در اثر حرارت و رطوبت خراب می شوند.

با توجه به ساختار، شلنگ ترمز در زیر خودرو طراحی شده است، این جایی است که با خاک (نمک) تماس پیدا می کند. شلنگ های ترمز می تواند توسط نمکی که در هوای سرد در جاده های یخ زده پخش می شود زنگ بزند. این عوامل که با رطوبت مخلوط می شوند، روند خوردگی را تسریع می کنند.

علاوه بر این، عامل اصلی زنگ زدگی در شلنگ های ترمز، سایش است. خطوط ترمز زنگ زده نشانه آسیب دیدگی لایه محافظ بیرونی است. خوردگی باعث تغییر در سطح مواد و در نهایت فرسایش فلز می شود. برای وسایل نقلیه ای که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، پوشش محافظ شلنگ ترمز (پلاستیک) به راحتی در اثر کثیفی و برخورد ساییده می شود. هنگامی که این لایه غیرفعال می شود، شلنگ ترمز در تماس مستقیم با هوا و مواد خارجی خواهد بود و باعث زنگ زدگی جدی می شود.

اگر شلنگ های ترمز خودرو شما زنگ زده باشد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی شلنگ های ترمز خورده می شوند، این روی عملکرد سیستم ترمز شما تأثیر می گذارد؟ شلنگ ترمز زنگ زده است، آیا خطرناک است؟ ما می توانیم تأیید کنیم که شلنگ ترمز زنگ زده یا آسیب دیده می تواند خطر بالقوه ای باشد که شما پشت فرمان هستید و حتی می تواند باعث از کار افتادن کامل سیستم ترمز شما شود. خوردگی روی شلنگ ترمز یکی از عوامل اصلی نشتی مایع است. هنگامی که زنگ خط ترمز در بدترین حالت باشد، مستعد شکستن خواهد بود و باعث نشت روغن ترمز می شود.

هنگامی که روی پدال پا گذاشتید، فشار روغن ترمز را از طریق خطوط انتقال کالیپرهای ترمز را فعال می کند. وقتی شلنگ ترمز شکسته باشد، مایع به بیرون نشت می کند و فشار کافی برای کالیپرها را ندارد. البته در این شرایط عمل ترمز انجام نمی شود و شما از قبل می دانید که وقتی ماشین شما به طور ناگهانی توانایی کاهش سرعت و توقف را از دست می دهد، عواقب آن را می دانید.

بسیاری از رانندگان با ما در میان می گذارند: اگر شلنگ ترمز من زنگ زده است، چگونه شلنگ ترمز را تعمیر کنیم؟ و پاسخ ما این است: بسته به وضعیت زنگ زدگی شلنگ ترمز اقدامات مناسبی انجام خواهیم داد اما تعویض شلنگ ترمز می تواند بهترین روش باشد. با این حال، چگونه می توان این کار را انجام داد؟ در قسمت بعدی توضیح داده خواهد شد.

Replacement of damaged brake hoses

تعویض شلنگ ترمز زنگ زده: 4 مرحله ساده

قبل از شروع به تعویض شلنگ ترمز زنگ زده، اگر تصمیم دارید خودتان آن را تعمیر کنید، باید برخی از ابزارهای لازم را برای این فرآیند آماده کنید:

  • شلنگ ترمز جدید
  • آچار مهره های ستاره ای
  • کیت ابزار
  • انبر
  • روغن ترمز
  • لوله برش
  • یک ابزار تست

مرحله 1: شلنگ ترمز زنگ زده را بردارید

برای تسهیل فرآیند تعویض، در مرحله اول، باید ماشین خود را با جک بالا ببرید و مطمئن شوید که تمام 4 گوشه را ثابت کرده اید. شلنگ ترمز فلزی از قاب تا سیلندرهای اصلی ترمز قرار دارند. اگر روغن ترمز در نزدیکی چرخ نشت می کند، باید چرخی را که می خواهید شلنگ را جایگزین کنید، بردارید.

پس از آن، شما شروع به بازرسی هر قسمت از شلنگ ترمز می کنید تا آسیب دیدگی را پیدا کنید. در این مرحله توصیه می‌کنیم از عینک ایمنی استفاده کنید تا از ورود مواد زائد در هنگام بازرسی و تعویض جلوگیری شود زیرا کثیفی ناشی از لکه‌های زنگ‌زدگی می‌تواند بر چشم‌های شما تأثیر بگذارد.

برای باز کردن پیچ هر دو انتهای شلنگ ترمز از یک آچار استفاده کنید. اگر مهره ها زنگ زده اند، می توانید مقداری روغن روی آن ها بپاشید تا روند کار آسان تر شود. شما باید یک پارچه آماده برای پاک کردن مایعات ریخته شده داشته باشید. از آنجایی که روغن ترمز خورنده است و می تواند به رنگ آسیب برساند، در صورت نشتی بلافاصله آن را تمیز کنید.

سیستم های ترمزی که برای افزایش امنیت و راندمان در خودرو های مدرن استفاده می شوند
:پیشنهاد

مرحله 2: شلنگ جدید را آماده کنید

اول از همه، شما باید دقیقاً طول شلنگ ترمز قدیمی را بدانید، می توانید از خط کش یا متر اندازه گیری برای این کار استفاده کنید و نکته مهم در این مرحله این است که باید مراقب خمیدگی باشید تا مطمئن شوید که نتیجه دقیق حاصل می شود.

از ابزارهای برش برای برش شلنگ ترمز جدید به طول های مورد نیاز استفاده کنید. شلنگ را خیلی کوتاه نکنید، باید حدود 1/4 اینچ باقی بماند تا امکان تحرک وجود داشته باشد. وقت بگذارید و دستگیره لوله برش را یک ربع بچرخانید تا هر بار یک دور بار بچرخید تا تیغه فقط فلز را لمس کند. ممکن است مجبور شوید این کار را چندین بار انجام دهید تا زمانی که برش کامل شود.

مرحله 3: شلنگ ترمز جدید را خم کنید

چگونه شلنگ ترمز جدید را خم کنیم و آیا می توان آن را با دست انجام داد؟ می توانید شلنگ ترمز جدید را شبیه شلنگ قدیمی خم کنید. و چند خم سبک در شلنگ جدید با دست انجام دهید. بسته به مواد شلنگ ترمز. اگر شلنگ ترمز از مس یا برخی مواد سخت ساخته شده باشد. برای خمیدگی های اصلی مانند 90 درجه می توانید از دستگاه استفاده کنید. قبل از خم شدن، باید یک اتصال جدید را روی شلنگ بگذارید. پس از آن از انبردست برای ایجاد اولین خم استفاده کنید. با شلنگ ترمز قدیمی را مطابقت دهید و شروع به خم کردن کنید.

مرحله 4: شلنگ ترمز جدید را نصب کنید

در این مرحله قسمت جدید شلنگ ترمز را به کوپلر متصل می کنید و شلنگ قدیمی و جدید را با آداپتور تطبیق دهید. پیوند را با یک آچار با انتهای باز نگه دارید و هر مفصل را با یک آچار فلر سفت کنید.

با 4 مرحله ای که در بالا تحلیل کردیم، آیا فکر می کنید تعمیر شلنگ ترمز زنگ زده برای شما آسان باشد؟ بنابراین “تعویض شلنگ ترمز چقدر طول می کشد؟” تعویض شلنگ ترمز زنگ زده همیشه یک فرآیند سریع است. بسته به تجربه شما فقط 1 یا 2 ساعت طول می کشد.

چگونه از شلنگ ترمز در برابر خوردگی محافظت کنیم؟

زنگ زدگی شلنگ ترمز آسان اتفاق می افتد، بنابراین چگونه این قطعه را همیشه در شرایط خوبی نگه دارید؟ به طور معمول، شلنگ ترمز با طول عمری مشابه خودرو طراحی می شوند. با این حال، عملکرد شلنگ ترمز به محیطی که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد. برای جلوگیری از زنگ زدن خطوط، نکاتی را با شما در میان می گذاریم:

  • می توانید شلنگ ترمز را با ضد زنگ یا اسپری رنگ بپوشانید تا زنگ نزند. اگر شلنگ ترمز شما از فولاد ساخته شده است و روکش پلاستیکی یا لاستیکی ندارند. از فولاد ضد زنگ یا نیکل مس به جای فولاد برای شلنگ ترمز استفاده کنید، ایده خوبی خواهد بود. زیرا مس نیکل ضد خوردگی است و زنگ نمی‌زند و می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. قبل از استفاده از رنگ یا ضد زنگ، می توانید با استفاده از الکل کثیفی روی خط را تمیز کنید.
  • خودرو را به مرکز خدمات ببرید تا زیر بدنه را به صورت دوره ای از نظر زنگ زدگی بررسی کنند. زیرساخت ها را باید در زمستان شسته و تمیز کرد به یک دلیل بسیار ساده: حذف نمک های خورنده از جاده. در صورت خوردگی شدید خطوط ترمز. توصیه NHTSA به رانندگان این است که کل مجموعه شلنگ ترمز را تعویض کنند.
  • می توانید شلنگ ترمز زنگ زده را با تعویض دوره ای روغن ترمز (هر دو سال یا زودتر) محدود کنید. دلیل آن این است که روغن ترمز در طول زمان رسوبات را جمع می کند. این باعث می شود که داخل شلنگ ترمز نیز خورده شود.

نتیجه گیری: تعویض شلنگ ترمز زنگ زده

شلنگ ترمز لوله های فولادی یا مسی هستند که مایع ترمز را از سیلندر اصلی به واحدهای ABS، سوپاپ های یکسان سازی، کالیپرها و سیلندرهای چرخ منتقل می کنند. خطوط ترمز با گذشت زمان فرسوده می شوند، خطوط فولادی خورده می شوند و در نهایت می ترکند. و هنگامی که شلنگ های ترمز معیوب هستند، ممکن است مجبور شوید کل سیستم ترمز را تعویض کنید. و از همه مهمتر می تواند به طور مستقیم بر ایمنی شما و مسافران تأثیر بگذارد.

هر ماشینی می تواند شلنگ ترمز را منفجر کند. با این حال، بیشتر در نمک جاده یا زمانی که ترمزهای شما از فولاد ساخته شده اند، اتفاق می افتد. بنابراین، برای اطمینان از اینکه شلنگ ترمز همیشه در بهترین شرایط هستند. شما باید به طور منظم آنها را بررسی کنید، به خصوص در هوای زمستان. برای پایان دادن به این موضوع می خواهیم تأیید کنیم که: شلنگ ترمز بخش بسیار مهمی است. اگر متوجه علائم زنگ زدگی خطوط ترمز شدید، تعمیر یا تعویض آنها را به تعویق نیندازید.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

3 مشکل رایج مربوط به سیستم سوخت

✍ همانطور که همه ما می دانیم، سیستم سوخت بخشی مهم از خودرو است. بدون سوخت، خودروها نمی توانند حرکت […]

جمع شدن رسوبات کربن بر روی سوپاپ ها در موتور ماشین دلایل و نحوه تعمیر

✍ ترکیب گرما، اکسیژن، فشار و هر نوع سوخت (حتی هیزم شومینه شما) رسوبات کربن را ایجاد می کند. یک […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

پوشش تفلون در مقابل سرامیک: کدام گزینه را برای خودرو انتخاب کنیم؟

✍ انتخاب روکش مناسب برای خودروی خود تصمیمی است که در مقطعی باید اتخاذ کنید. دو گزینه پوشش محبوبی که […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

آسیب موتور : قبل از اینکه موتور به تدریج خراب شود و دیر شود باید به تعمیر آن بپردازید.

آسیب موتور برای همه رانندگان بدون شک ناراحت کننده است. زمانی که موتور خودروی شما در حال آسیب دیدن است، […]

چگونه در ماشین دستی سریعتر شتاب بگیریم؟

☜ گیربکس خودرو نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. دارای دنده های مختلفی برای انجام کارهای افزایش و […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه