آیا باتری خودرو در اثرخاموش ماندن و بیکار بودن تخلیه می شود؟

آیا باتری خودرو در اثر خاموش ماندن از بین می رود؟

  • 8 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

آیا باتری ماشین در اثرخاموش ماندن از بین می رود؟ بله می شود. اغلب پیش می آید که بعد از چند هفته می روید تا ماشین خود را روشن کنید و روشن نمی شود. موتور فقط میل لنگ میزند اما هرگز روشن نمی شود. در ماه‌های زمستان، این غیرمعمول نیست که خودروها برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بدون رانندگی در پارکینگ بماند. رها کردن ماشین در پارکینگ برای مدت طولانی می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های بنزین و تعمیر و نگهداری شود اما به باتری آسیب می رساند.

واقعیت این است که وقتی باتری شما برای مدت طولانی بیکار بماند به آرامی شارژ خود را از دست می دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که در عرض چند روز یا چند هفته به طور کامل خراب میشود.ببینیم که چرا این اتفاق می افتد و برای جلوگیری از این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید.

چگونه باتری خودرو در اثرخاموش ماندن خودرو و بیکاری از بین می رود؟

دلیل اصلی خاموش شدن باتری خودرو پس از بیکاری، نقص در سیستم الکتریکی و تخلیه است. هنگامی که یک سیستم به درستی کار نمی کند، می تواند بیش از نیاز باتری انرژی مصرف کند.

حتی زمانی که ماشین کار نمی کند و موتور خاموش است، برق از باتری توسط سیستم های الکتریکی مختلف تخلیه می شود. دینام، چراغ ها، رادیو و چندین وسیله دیگر همچنان از باتری برق می گیرند.

سیستم های ترمزی که برای افزایش امنیت و راندمان در خودرو های مدرن استفاده می شوند
:پیشنهاد

به خصوص، خودروهای مدرن دارای سیستم‌های زیادی هستند که مسئول تخلیه عظیم باتری‌های خودرو هستند. وسایل نقلیه این روزها از نظر فناوری بسیار سنگین هستند، از جمله ضد سرقت، GPS، سنسورهای مجاورت، نظارت بر وضعیت خودرو و بسیاری از سیستم های دیگر. این ویژگی ها حتی زمانی که موتور خاموش است از باتری استفاده می کنند.

باتری ماشین همچنین زمانی که هوا سردتر یا گرمتر از دمای معمولی است سریعتر تخلیه می شود. بنابراین، دمای محیط و شرایط آب و هوایی نقش مهمی در تعیین اینکه آیا یک واحد باتری پس از یک دوره طولانی غیرفعال همچنان کار می‌کند یا خیر، بازی می‌کند.

یک ماشین چقدر می تواند قبل از اینکه باتری از کار بیفتد، خاموش بماند؟

باتری ماشین چقدر می تواند عمر کند ؟ ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. با این حال، زمان‌بندی واقعی از ماشینی به ماشین دیگر متفاوت است، زیرا انعطاف‌پذیری باتری به شرایط آن و مدل و ساخت خودرو بستگی دارد.

به عنوان مثال، گذاشتن مرسدس بنز S550 کابریولت برای چند روز برای تخلیه باتری کافی است. ماشین را به مدت یک هفته در حالت بیکار رها کنید و باتری حتی برای فعال کردن قفل درب برق نخواهد داشت.

برای یک فورد اکسپدیشن، حدود پنج روز طول می کشد تا باتری غیرفعال شود. در صورت نو بودن باتری، زمان ممکن است تا 9 روز افزایش یابد. از سوی دیگر، می توان انتظار داشت که باتری خودرو پس از 2 هفته  در مورد یک SUV تویوتا سکویا از بین برود.

آیا باتری ماشین در اثرخاموش ماندن از بین می رود؟ بله می شود. اما مدت زمان خاموش ماندن کاملاً به مدل وسیله نقلیه شما و وضعیت باتری بستگی دارد. به نظر می رسد که بسته باتری یک وسیله نقلیه لوکس به سرعت خالی می شود، زیرا با وجود پارک شدن خودرو در جایی، ویژگی های مختلف پیچیده همچنان کار می کنند.

به رانندگانی که در ماه های زمستان به طور منظم در آب و هوای سردتر پارک می کنند، توصیه می شود هر بار قبل از پارک کردن، باتری های خود را چک کنند. هوای سرد می تواند به مرور زمان منجر به از بین رفتن مکرر باتری شود. برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند، ممکن است تخلیه کامل باتری بیشتر طول بکشد.

چگونه از باتری خودرو در برابر خالی شدن محافظت کنیم؟

بهترین راه برای محافظت از باتری در برابر خراب شدن، استفاده از شارژرهای کوچک خودرو است. شارژ گاه به گاه با شارژر قطره ای سطح شارژ را حفظ می کند. اگر هر چند وقت یک بار با روشن کردن موتور ماشین را بیرون بیاورید و رانندگی کنید، باتری نیز سالم می ماند.

اگر نمی توانید این اقدامات راانجام دهید، با جدا کردن ترمینال منفی باتری، خودرو را در انبار بگذارید. این کار از استفاده از باتری برای تخلیه جلوگیری می کند.

گزینه دیگر این است که باتری را از خودرو خارج کنید. اگر بتوانید آن را به درستی ذخیره کنید، یک واحد جدا شده حداکثر 6 ماه دوام خواهد داشت. فضای نگهداری باید دمای اتاق و عاری از رطوبت باشد. همچنین شارژ مجدد آن هر دو هفته یک بار برای سالم نگه داشتن دستگاه تمرین خوبی است.

اگر قطع کردن باتری یک گزینه نیست، یک شارژر کوچک به گاراژ خود بیاورید و گهگاه باتری را به آن وصل کنید. این به باتری کمک می کند تا سطح شارژ خود را بدون تسلیم شدن کامل حفظ کند.

مراقبت مناسب و رانندگی منظم با ماشین باعث می شود بسته باتری برای سه تا چهار سال کار کند. با این حال، یک باتری جدید استفاده نشده نیز در صورت عدم شارژ مکرر ظرف چند هفته یا چند ماه خالی خواهد شد.

نتیجه

آیا باتری ماشین در اثر خاموش ماندن از بین می رود؟ شما قبلاً می دانید که بسیار امکان پذیر است. درک دلیل تخلیه آن در طول زمان و توجه به راه حل های بالقوه نه تنها به افزایش طول عمر کمک می کند، بلکه از هرگونه نگرانی قبل از وقوع جلوگیری می کند!

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا دوربین عقب خودرو به عنوان یک دوربین پشتیبان کافی است؟

این روزها داشتن دوربین عقب خودرو بسیار رایج است. هدف اصلی آن تهیه فیلم ویدئویی در صورت وقوع تصادف است. […]

3 مشکل رایج مربوط به سیستم سوخت

✍ همانطور که همه ما می دانیم، سیستم سوخت بخشی مهم از خودرو است. بدون سوخت، خودروها نمی توانند حرکت […]

جمع شدن رسوبات کربن بر روی سوپاپ ها در موتور ماشین دلایل و نحوه تعمیر

✍ ترکیب گرما، اکسیژن، فشار و هر نوع سوخت (حتی هیزم شومینه شما) رسوبات کربن را ایجاد می کند. یک […]

نحوه تعمیر درب خودرویی که به درستی بسته نمی شود

امروزه درب‌های خودرو یکی از بخش‌های ضروری صنعت خودرو هستند. در واقع، بسیاری از رانندگان انتظار دارند که درهای خودروی […]

پوشش تفلون در مقابل سرامیک: کدام گزینه را برای خودرو انتخاب کنیم؟

✍ انتخاب روکش مناسب برای خودروی خود تصمیمی است که در مقطعی باید اتخاذ کنید. دو گزینه پوشش محبوبی که […]

عیب یابی و تعویض پمپ های سوخت مکانیکی

خودروهای کلاسیک با داشتن پمپ های سوخت مکانیکی استاندارد، قابل اعتماد هستند. بدون شک پمپ سوخت مکانیکی یکی از شناخته […]

آسیب موتور : قبل از اینکه موتور به تدریج خراب شود و دیر شود باید به تعمیر آن بپردازید.

آسیب موتور برای همه رانندگان بدون شک ناراحت کننده است. زمانی که موتور خودروی شما در حال آسیب دیدن است، […]

چگونه در ماشین دستی سریعتر شتاب بگیریم؟

☜ گیربکس خودرو نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. دارای دنده های مختلفی برای انجام کارهای افزایش و […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه